diumenge, 29 de novembre del 2009

Sessió 10

Mitjançant unes metàfores de Charles Crook, em pogut observar com la tecnologia ens pot ensenyar com ha d'actuar l'ordinador d'una manera educativa.
A continuació explicarem els diferents tipus de metàfores que proposava Crook, i són les següents.
- Metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor.

http://clic.xtec.cat en aquesta pàgina web es pot trobar un joc on ens ensenya clarament aquest procés, l'ordinador fa de tutor, fa de guia.

- Metàfora de la construcció, l'ordinador com a alumne.

Ara es canvien totalment els rols, en aquest cas és l'alumne qui guia a l'ordinador , una programa on ens mostra aquesta metàfora és el winlogo on l'alumne dona instruccions a l'ordinador i aquest les segueix al peu de la lletra.

- Metàfora del laboratori: l’ordinador com a simulador.

Crayon Pysics mitjançant aquest joc l'alumne ha de desafiar la llei de la gravetat, és un joc molt real ja que depen de l'objecte que dibuixis pessarà més o menys, i d'aquesta manera farà moure més o menys l'objecte corresponen.

- Metàfora de la caixa d’eines: l’ordinador com a eina.
Penso que aquesta metàfora és la més adequada per a l'ordinador, ja que de fet ens ajuda i ens facilita diferents coses mitjancant els diversos programas, com per exemple el Word, ja que mitjançant el word podem escriure amb més facilitat i no només això si no que també disposem d'un corrector ortogràfic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada