dilluns, 30 de novembre del 2009

Comunicació,oral escrita i digital (10)


Descripció.
La classe d'avui ha estat molt curta, hem exposat els treballs del territori, primer de tot hem començat la Núria i jo explicant una mica la festa major de Premià de Mar, hem començat per explicar la llegenda, cosa que crec que ha anat bastant bé, ja que és una bona manera d'introduir-nos a la festa major del poble, un cop explicada la llegende hem passat amb un powerpoint diferents imatges de diverses activitats que es fan a la festa major ( les que tenen més nom) el desenvarcament pirata, la cursa a pèl, correfoc,nit de colles i els focs artificials.
Hem explicat més o menys com es desenvolupava l'activitat tot ensenyant els videos de cada activitat i finalment convidant a que la gent hi participi.
Un cop acabada la nostre presentació han seguit la Lorena i la Eva explicant Moncada i Reixach han analitzat diversos aspectes de la ciutat, han cituat la ciutat en un mapa, ens han mostrat llocs d'interés turísitc, museus, esglèsies...penso que ho han fet molt bé.
Finalment han acabat el Pere i L'Angel parlant de la Cerdanya, han fet una presentació molt bona, amb l'objectiu molt cla, les fotos eren molt enriquidores i estaven molt ven triades.
Mentres anaven fent la presentació cada persona havia de valorar les diferents exposicions i posar els aspectes negatius i possitius.
Aprofundiment.
Crec que totes les presentacions han estat correctes, per tant per a fer aquest apartat d'aprofundiment explicaré una mica la història de Premia de Mar (EL MEU POBLE) i adjuntaré una foto del poble.
La actual Premiá de Mar era, antiguamente, un pequeño barrio marinero de Premiá que se segregó, en el año 1836, de la actual Premiá de Dalt (por entonces San Pedro de Premiá o, simplemente, Premiá). La inauguración de la primera vía ferroviaria entre Barcelona y Mataró favoreció, notablemente, el crecimiento del pueblo.
El núcleo urbano se extendió a lo largo de la carretera de Mataró (Camino Real), alrededor de la actual calle de San Antonio, de la plaza del Ayuntamiento y de la iglesia de San Cristóbal. Las antiguas casas típicas (de las que todavía hoy se conservan bastantes en el casco antiguo) son construcciones con fachadas blancas, de planta baja y un piso, con un amplio ventanal, enrejado, que da a la calle y, generalmente, con un patio en su parte posterior.
Hacia finales del siglo XIX e inicios del siglo XX, Premià de Mar sufrió la plaga de la filoxera, que causó la desaparición de los viñedos existentes en el pueblo. Posteriormente, empezó a desarrollarse una importante actividad industrial en el sector textil, metalúrgico y de la construcción, con la implantación, en el pueblo, de algunas fábricas importantes (Lió, Casa Za, La Propagadora de Gas o el Vapor Vell).
Después de la Guerra civil, la actividad del sector de servicios fue ganando terreno a medida que Premiá de Mar se iba consolidando como un lugar de veraneo. El Bellamar (junto con la estación de RENFE) fue, durante mucho tiempo, el único edificio instalado entre las vías y la playa. Era un restaurante con una discoteca y tenía una pequeña playa privada. A principios de la década de los noventa fue derribado ya que violaba la Ley de Costas. Hoy sólo se conserva el nombre de la playa.
A últimos de los años sesenta empezó una rápida extensión de la superficie urbanizada, especialmente hacia la montaña, hasta enlazar con los barrios periféricos de Premiá de Dalt, limitando con la autopista de Barcelona-Mataró. Asimismo se urbanizó la popularmente llamada Gran Vía (antes Avenida del 27 de enero) donde se construyeron altos edificios de apartamentos. Paralelamente, en las zonas más periféricas, cercanas a la playa, proliferaron las construcciones de torres de veraneo y casas unifamiliares.
El día 7 de febrero de 2007, en un fatídico accidente de tránsito en la N-II, a la altura del desvío en obras de la BV-5023, el alcalde Jaime Batlle fue arrollado por un coche, quitándole inmediatamente la vida al alcalde. En recuerdo a este trágico accidente, y como forma de protesta ante el descontento de la gente al paso de la N-II por la población, cada día 7 de mes los habitantes cortan dicha carretera
Reflexió.

M'ha agradat fer el treball sobre el meu territori, penso que he aprés moltes coses i també ho he fet dels altres territoris, cada dia s'aprén algu nou, i crec que amb aquestes classes ho estem aprofitant.

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