diumenge, 13 de desembre del 2009

Comunicació,oral,escrita i digital (12)

Descripció.
Hem començat la classe on la Lluïsa ens ha explicat que està contenta amb com ha anat la dinàmica de la classe, ja que al principi estava una miqueta disgustada però finalment poc a poc ens hem anat adaptant i aplicant al ritme de la classe, seguidament ens ha explicat el que podia entrar a l'examen del dia 8 de Gener .
Després hem començat amb l'exercici de resitació a començat l'Anna Illa després ha continuat el Rafael Moya,seguidament la Marta Juny, la Carlota Montaner, L'Alba Mayol,Anna Llongueras, Eva Ladevesa,Sara López, Aylén, Núria Maldonado, la Laura Millán, el Pere Mussoll i finamlent la Paula antonell.
Un cop acabat l'exercici de resitació hem continuat amb els debats, aquest cop només n'hem realitzat un perquè el segon grup que havia de fer-lo avui han tingut un petit problema de manera que l'han aplassat per la setmana següent.
El debat anava sobre el calendari escolar. si s'havia de posar vacances al febre i reduïr les d'estiu ja que sóm un dels Països que fem més vacances.
L'equip que defensava el calendari era el següent: L'Àlex,Laura,Sara i Linda
mentre els que estaven amb contra eren la Carolina,Anna,Clara,Maria Eulàlia i Helena valls que estava malalta i no ho ha pogut fer.
Aprofundiment.
Tot i que els que han exposat avui el debat ho han fet molt bé penso que igual faltava una mica explicar la notícia més aprofunditzada, jo he buscat per internet bastant i he torbat una web on ho explicava molt bé, seguidament posaré la notícia i un video on la gent opina sobre aquesta nova proposta.


NOTÍCIA.
El conseller d’Educació, Ernest Maragall, ha enviat al president del Consell Escolar de Catalunya, Pere Darder, una proposta de reforma del calendari a fi i efecte que el consell, format per la comunitat educativa, emeti un dictamen al respecte.


La proposta que el Departament d’Educació ha enviat al Consell Escolar de Catalunya, contempla un avançament de l’inici dels dies lectius al principi de curs de manera que les classes s’iniciarien la segona setmana del mes de setembre. El Departament d’Educació planteja en la proposta de reforma una aturada d’una setmana de les classes el mes de febrer que serien considerades com a vacances. El mes de juny, les escoles d’educació infantil i primària mantindrien l’horari de tot el curs.

Educació deixa la porta oberta perquè l’entrada en vigor del nou calendari escolar pugui entrar en vigor el curs 2009-2010 o es deixi aprovada la reforma per a la seva aplicació el curs 2010-2011.

Una proposta basada en criteris pedagògics

En la presentació de la proposta, la conselleria d’Educació ha tingut en compte l’informe elaborat per una comissió que ha analitzat els calendaris escolars dels diferents països europeus, la resta de comunitat autònomes de l’Estat i ha valorat els pros i contres dels diferents models de calendari.

El Departament d’Educació ha proposat l’opció més idònia des del punt de vista pedagògic, donat que tant en el primer com en el tercer trimestre del curs escolar a Catalunya, es produeixen diverses aturades com a conseqüència del calendari laboral vigent. En canvi, en el segon trimestre, no es produeix cap descans en els dies lectius. La setmana de febrer s’ajustarà anualment en funció de la setmana santa.

El Departament d’Educació treballarà per a avançar alguns dels processos que actualment duu a terme amb la finalitat de poder tenir tancades matriculacions i provisions de plantilles als centres educatius el mes de juliol per, d’aquesta manera, poder garantir una bona planificació i distribució dels recursos humans a cadascun dels centres..

Mes de febrer

Des del curs 2006-2007, el Departament d’Educació publica convocatòries per a activitats d’Escoles Obertes durant l’última setmana de juny i les dues primeres del mes de setembre. Aquestes convocatòries dirigides a les Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya i als Ajuntaments, han sumat entre 2006 i 2008 prop de 6.3 milions d’euros. Malgrat l’oferta d’ajuts, les demandes han estat sempre inferiors al 20 per cent de la quantitat convocada.

En aquest sentit, el Departament d’Educació continuarà obrint aquestes convocatòries incloent-hi el concepte d’activitats d’Escoles Obertes la setmana festiva del mes de febrer.

Consell Escolar de Catalunya

El Consell Escolar de Catalunya, en el qual estan representats els agents de la comunitat educativa, sotmetrà ara a consideració aquesta proposta de reforma de calendari. Al final de la deliberació, que es perllongarà en diverses sessions durant el mes de febrer, el Consell Escolar emetrà un dictamen preceptiu per fer les recomanacions que consideri a la proposta enviada pel Departament d’Educació.

Reflexió.
Personalment i ja ho he dit moltes vegades a mi aquestes classes m'agraden molt, ja que s'aprén d'una manera més didàctica, els exercicis de resitació t'ajuden molt i més a perdre la vergonya i enfortar-te a les teves pors, van molt bé tot i que ho passes bastan malament en el seu moment.,
Penso que la classe d'avui ha anat prou bé, tot i que avegades ( segons el moderador del debat) ens costava guardar silenci, tot i aixó valoro la classe d'avui possitivament.

dimecres, 9 de desembre del 2009

Seminari 2-VIROLAI.

L'escola on vaig anar el passar Dijous dia 19 de Novembre va ser a l'escola Virolai, aquesta escola està ubicada a la ciutat de Barcelona precisament al barri del Carmel, malgrat està dins de la ciutat està situada en molt bon lloc, ja que té unes vistes esplèndides de tota la ciutat de Barcelona ja que està a dalt d'un petit turó.
La situació sociocultural que l'envolta és de classe mitjana, és un barri obrer de treballadors, l'escola és concertada tot i així té algunes característiques d'escola pública, ja que treballan molt en equip tan nens com professors i d'aquesta manera s'hi respira una gran familiaritat, aquesta familiartitat dóna un cert prestigi a l'escola.
Penso que ha valgut moltíssim viure aquesta experiència i visitar aquest centre, l'escola Virolai és una escola que per a mi és un exemple a seguir, s'implicant moltíssim tots (professors i alumnes), hi ha una gran familiaritat i això facilita les coses, a l'hora d'invertir les classes hi fan de manera molt dinàmica l'alumne a de ser actiu i participatiu, mentre que el professor també ha de ser igual d'actiu i motivar als seus alumnes.
Per acabar una altra cosa que em va cridar molt l'atenció és la GRAN vinculació que tenen els pares amb l'escola, ens van explicar que els pares eren una eina molt important per a l'escola (AMPA), i que sempre havien ajudat en tot moment,estan molt agraïts a l'associació de pares i mares de l'escola.
M'ha agradat molt visitar aquesta escola, ja que m'ha despertat molta il.lusió, m'ha agradat molt la metodologia que s'hi duia a terme i sobretot la familiaritat que s'hi respirava ja que m'ha recordat moltíssim a la meva escola de primària.

dimarts, 8 de desembre del 2009

comunicació,oral, escrita i digital (11)


Descripció. Avui dia 4 de desembre hem començat la classe de COED amb la resitació de poemes. A començat la Sara amb el poema la princesa de YangTshé a continuació he seguit jo amb el conte el país amb el "des" al davant, després ha seguit l'Alba Estragué amb la llegenda el pont del diable, seguidament la Eva,la Maria(la gallina negra), la Joana Freixenet(el teu millor amic), Mónica,Bea,Ariadna(poema que es recita als casaments de la seva família), Sandra Ferrer, Mireia, Oscar Garcia, Carolina i per acabar l'Albert. Seguidament hem començat altre cop amb els debats, el primer equip format per la Norma Augusto,la Laura Sánchez, l'Ariadna Garcia,la Irene Recio i el David Cid. mentre que el segon erren l'Alba Estragué,l'Elena Carmona,Elena Ruíz, Eva Gómez i Marta Juny com a capitana. Han discutit sobre la nova proposta de Gabilondo d'allargar l'escolarització obligatòria fins els 18 anys d'edat. El segon debat tractava sobre la informàtica a les aules, basant-se més en els portàtils i ha estat protagonitzat per l'Anna Llongueras (capitana) Eva Ladevesa, Judit Carrique,Lorena Padilla i Maria Garcia, mentre que el grup que estava en contra sobre aquesta nova proposta era la capitana Natàlia Carrique, Núria Maldonado,Ethel Nogués,Alba Casals i jo mateixa Mar Gascó. Aprofundiment. El meu aprofundiment d'avui es basarà una mica en la biogràfia de Gianni Rodani l'escriptor del llibre contes per telèfon, ja que el meu conte que he explicat avui l'he tret d'aquest magnífic llibre i m'he quedat amb les ganes d'explicar qui era l'autor, així que penso que aprofundir ammb aquest tema l'actualització d'avui és una bona idea. Gianni Rodari, mestre, periodista, i escriptor va néixer a Itàlia el 1920, i va morir el 1980. És un dels grans mestres dins de la literatura infantil i la seva obra és reconeguda al món sencer. Rodari començà a escriure per als nens al 1948. L’any 1970 li fou atorgat el premi internacional Andersen de literatura. Entre les seves obres més populars es troben: Contes per telèfon, Contes per jugar, Contes escrits a màquina, Les aventures de Cebollino, Gelsomino al país dels mentiders, El llibre dels per què, Era dos cops el baró Lambert, Les aventures de Tonino l’invisible, Gip a la televisió, i El pastís volador. Els llibres de Gianni Rodari, plens de creativitat i humor trenquen els esquemes preestablerts, ajuden a pensar sense prejudicis i a formular-se sempre noves preguntes.


Reflexió.

Penso que el dia d'avui ha anat prou bé, després de passar-me tota la nit donant voltes al llit de lu nerviosa que estava, ja que em tocava recitar i el debat el dia ha anat bé, he pogut afrontar les meves pors explicant un conte davant de 70 persones i penso que m'he n'he ensortit prou bé, i després el debat penso que el nostre equip ( en contre de les TIC i els ordinadors portàtils a l'aula) estava molt ben preparat, i ens ha sortit prou bé, els arguments que em utilitzat penso que han estat prou solids i que hem obtingut un bon resultat.

Ara només em queda dir que no em costarà tan parlar davant del públic ja que aquesta activitat ha aconseguit que perdi una mica els nervis a parlar davant de gent.


dijous, 3 de desembre del 2009

Concert de santa Cecília.

El darrer divendres dia 27 de Novembre no vam fer classe de seminari,ja que vam assistir tots al concert de Santa Cecília, el concert era dut a terme pels alumnes de 3r de carrera, exactament de magisteri músical, van cantar cansons de tot tipus, desde lentes i melòdiques fins a mogudes i plenes d'energia passants per cansons totalment populars i típiques cosa que em va fer molta gràcia,ja que feien participar a tot el públic, l'activitat concistia en fer dos grups i començar un cànon on tots hi participaven.

L'acte en sí va està molt bé, perquè ens van fer veure moltes coses, sobretot la familiaritat i el carinyo que havien agafat entre tots ells, el que més em va sobtar va ser quan va sortir a cantar una companya de primer grau d'educació primària, va cantar una versió de Maria Carey que es diu Hero, i hi va fer molt i molt bé, va aconseguir-nos emocionar a tots i totes.

Penso que assitir aques tipus d'actes està molt bé, ja que a tots ens agrada i ens fa desconectar totalment de la rutina, penso que és molt engrascador i tots vam sortir totalment satisfets de l'acte.


Aquí deixo un de les cansons que més em va agradar.

dimecres, 2 de desembre del 2009

Sessió 11. Aprenentatge col·laboratiu: Projectes telemàtics i WebQuest

La formiga matemàtica.
3 o 4 escoles diferents formen els diversos formiguers que constiuiran el joc, l'activitat consisteix en que cada escola prepara una activitat matemàtica de càlcul,lògica o un problema, aquesta activitat s'haurà d'haver acabat en un temps/ dia determinat i s'haurà d'enviar a les altres escoles i una còpia al GRAN FORMIGOT (supervisor)
Cada escola rebrà 3 o 4 activitats diferents ( les fetes per les altres escoles) aquestes activitats hauran de ser resoltes durant el temps que dura fer un intercanvi a l'altre, quan aquestes estiguin acabades s'enviaran a l'escola.
La feina del gran formigot és la següent a part de supervisar una mica els exercicis dels alumnes:
- El GRAN FORMIGOT MATEMÀTIC recullirà tots els fulls dels diferents formiguers, els classificarà per temes i dificultat durant el Juny i enviarà a totes les escoles tots els exercicis.
- Mantindrà una pàgina web amb totes les explicacions dels exercicis i altres activitats com ara un àlbum de fotos.
Cal dir també que aquest projecte també disposa d'un xat que l'anomenen el xat de les formigues on tots els nens que formen part del projecte de la formiga matemàtica poden intercanviar opinions i parlar entre ells.

Els objectius d'aquest projecte són els següents:- Aprendre d'una manera divertida i dinàmica.
- Aprendre a manejar eines informàtiques com ara el ratolí,teclat,escànner...
- Conèixer i utilitzar diferents recursos d’internet. Navegar per internet, correu electrònic...
- Donar oportunitats per expressar la creativitat.
- Potenciar la participació .
- Fomentar el treball en equip i l'aprenetatge cooperatiu.
- Formar part i participar d'una activitat interactiva on també hi participin nens d'altres escoles.
- Veure a les matemàtiques com una eina que també permet la diversió.
- Potenciar el càlcul, els problemes i la lògica.

Opinió personal.
Penso que aquesta mena de projectes són molt educatius per als nens d'avui en dia, d'aquesta manera se'ls motiva i tenen més i més ganes d'aprendre,
i penso que encara és més bona idea la relació que hi ha amb els alumnes d'altres centres, perquè vulguis o no també els motiva, es crea una certa rivalitat sana i això fa que els nens facin els exercicis o intentin fer-los a la perfecció per a poder aconseguir ser els millors.

dilluns, 30 de novembre del 2009

Comunicació,oral escrita i digital (10)


Descripció.
La classe d'avui ha estat molt curta, hem exposat els treballs del territori, primer de tot hem començat la Núria i jo explicant una mica la festa major de Premià de Mar, hem començat per explicar la llegenda, cosa que crec que ha anat bastant bé, ja que és una bona manera d'introduir-nos a la festa major del poble, un cop explicada la llegende hem passat amb un powerpoint diferents imatges de diverses activitats que es fan a la festa major ( les que tenen més nom) el desenvarcament pirata, la cursa a pèl, correfoc,nit de colles i els focs artificials.
Hem explicat més o menys com es desenvolupava l'activitat tot ensenyant els videos de cada activitat i finalment convidant a que la gent hi participi.
Un cop acabada la nostre presentació han seguit la Lorena i la Eva explicant Moncada i Reixach han analitzat diversos aspectes de la ciutat, han cituat la ciutat en un mapa, ens han mostrat llocs d'interés turísitc, museus, esglèsies...penso que ho han fet molt bé.
Finalment han acabat el Pere i L'Angel parlant de la Cerdanya, han fet una presentació molt bona, amb l'objectiu molt cla, les fotos eren molt enriquidores i estaven molt ven triades.
Mentres anaven fent la presentació cada persona havia de valorar les diferents exposicions i posar els aspectes negatius i possitius.
Aprofundiment.
Crec que totes les presentacions han estat correctes, per tant per a fer aquest apartat d'aprofundiment explicaré una mica la història de Premia de Mar (EL MEU POBLE) i adjuntaré una foto del poble.
La actual Premiá de Mar era, antiguamente, un pequeño barrio marinero de Premiá que se segregó, en el año 1836, de la actual Premiá de Dalt (por entonces San Pedro de Premiá o, simplemente, Premiá). La inauguración de la primera vía ferroviaria entre Barcelona y Mataró favoreció, notablemente, el crecimiento del pueblo.
El núcleo urbano se extendió a lo largo de la carretera de Mataró (Camino Real), alrededor de la actual calle de San Antonio, de la plaza del Ayuntamiento y de la iglesia de San Cristóbal. Las antiguas casas típicas (de las que todavía hoy se conservan bastantes en el casco antiguo) son construcciones con fachadas blancas, de planta baja y un piso, con un amplio ventanal, enrejado, que da a la calle y, generalmente, con un patio en su parte posterior.
Hacia finales del siglo XIX e inicios del siglo XX, Premià de Mar sufrió la plaga de la filoxera, que causó la desaparición de los viñedos existentes en el pueblo. Posteriormente, empezó a desarrollarse una importante actividad industrial en el sector textil, metalúrgico y de la construcción, con la implantación, en el pueblo, de algunas fábricas importantes (Lió, Casa Za, La Propagadora de Gas o el Vapor Vell).
Después de la Guerra civil, la actividad del sector de servicios fue ganando terreno a medida que Premiá de Mar se iba consolidando como un lugar de veraneo. El Bellamar (junto con la estación de RENFE) fue, durante mucho tiempo, el único edificio instalado entre las vías y la playa. Era un restaurante con una discoteca y tenía una pequeña playa privada. A principios de la década de los noventa fue derribado ya que violaba la Ley de Costas. Hoy sólo se conserva el nombre de la playa.
A últimos de los años sesenta empezó una rápida extensión de la superficie urbanizada, especialmente hacia la montaña, hasta enlazar con los barrios periféricos de Premiá de Dalt, limitando con la autopista de Barcelona-Mataró. Asimismo se urbanizó la popularmente llamada Gran Vía (antes Avenida del 27 de enero) donde se construyeron altos edificios de apartamentos. Paralelamente, en las zonas más periféricas, cercanas a la playa, proliferaron las construcciones de torres de veraneo y casas unifamiliares.
El día 7 de febrero de 2007, en un fatídico accidente de tránsito en la N-II, a la altura del desvío en obras de la BV-5023, el alcalde Jaime Batlle fue arrollado por un coche, quitándole inmediatamente la vida al alcalde. En recuerdo a este trágico accidente, y como forma de protesta ante el descontento de la gente al paso de la N-II por la población, cada día 7 de mes los habitantes cortan dicha carretera
Reflexió.

M'ha agradat fer el treball sobre el meu territori, penso que he aprés moltes coses i també ho he fet dels altres territoris, cada dia s'aprén algu nou, i crec que amb aquestes classes ho estem aprofitant.

Comunicació,oral,escrita i digital (9)


Descripció.

El següent debat ha estat representat per l'equip de la Mónica, la Sara. la Mónica, l'Albert i el Cristian que defesnaven l'autoritat a l'aula, mentre que l'equip que estava en contra era el format per la Laura, la Sara, l'Aylén, la Maria i la Paula.

Han començat per definir que és l'autoritat i han acabat dient que l'escola i l'autoritat han passat d'un extrem a un altre, abans el professor era molt autoritàri i l'alumne li tenia un respecte increible, ara el professor passa a ser l'amic de l'alumne, és a dir que el professor abans era un model a seguir, era una persona autoritària que estava per sobre de tot alumne, en canvi ara l'alumne es veu prou capaç com per riure's del professor i fins i tot jutjar-lo i/o fer-li la vida impossible cosa que abans era una cosa inimaginable.

Per aquesta raó van defensar que el mestre hauria d'estar preparat psicològicament per afrontar tota mena de crítiques i problemes davant de l'alumne ( cosa que em sembla molt injust)

El primer equip ha deixat anar una pregunta força interessant, si abans no era lògic que l'alumne tingués por del mestre, ara és lógic que el mestre tingui por de l'alumne??

L'equip que refutava aquest punt ha dit que el principal problema és l'educació de les famílies envers als nens, ara hi ha una gran falta de respecte que abans no hi era i la pregunta que han fet per a concloure el debat és la següent: Perquè aquesta falta de respecte ara hi és present??

en definitiva els mestres han de canviar.

Aprofundiment.

Una imatge que he trobat que explica molt bé la diferència de l'autoritat d'abans amb la d'ara, penso que és una molt bona imatge per a reflexionar i fer entendre que el mestre ha de ser respectat ja que aquest fa el possible per educar correctament als seus alumnes.

Reflexió.

Penso que el desenvolupament del debat ha estat correcte, encara que crec que al primer grup ha avusat una mica del temps i això a provocat que el darrer grup no tingués el suficient temps com per extreure les seves conclusions, tot i així el debat s'ha entés perfectament i ha estat totalment correcte.