dimarts, 8 de desembre del 2009

comunicació,oral, escrita i digital (11)


Descripció. Avui dia 4 de desembre hem començat la classe de COED amb la resitació de poemes. A començat la Sara amb el poema la princesa de YangTshé a continuació he seguit jo amb el conte el país amb el "des" al davant, després ha seguit l'Alba Estragué amb la llegenda el pont del diable, seguidament la Eva,la Maria(la gallina negra), la Joana Freixenet(el teu millor amic), Mónica,Bea,Ariadna(poema que es recita als casaments de la seva família), Sandra Ferrer, Mireia, Oscar Garcia, Carolina i per acabar l'Albert. Seguidament hem començat altre cop amb els debats, el primer equip format per la Norma Augusto,la Laura Sánchez, l'Ariadna Garcia,la Irene Recio i el David Cid. mentre que el segon erren l'Alba Estragué,l'Elena Carmona,Elena Ruíz, Eva Gómez i Marta Juny com a capitana. Han discutit sobre la nova proposta de Gabilondo d'allargar l'escolarització obligatòria fins els 18 anys d'edat. El segon debat tractava sobre la informàtica a les aules, basant-se més en els portàtils i ha estat protagonitzat per l'Anna Llongueras (capitana) Eva Ladevesa, Judit Carrique,Lorena Padilla i Maria Garcia, mentre que el grup que estava en contra sobre aquesta nova proposta era la capitana Natàlia Carrique, Núria Maldonado,Ethel Nogués,Alba Casals i jo mateixa Mar Gascó. Aprofundiment. El meu aprofundiment d'avui es basarà una mica en la biogràfia de Gianni Rodani l'escriptor del llibre contes per telèfon, ja que el meu conte que he explicat avui l'he tret d'aquest magnífic llibre i m'he quedat amb les ganes d'explicar qui era l'autor, així que penso que aprofundir ammb aquest tema l'actualització d'avui és una bona idea. Gianni Rodari, mestre, periodista, i escriptor va néixer a Itàlia el 1920, i va morir el 1980. És un dels grans mestres dins de la literatura infantil i la seva obra és reconeguda al món sencer. Rodari començà a escriure per als nens al 1948. L’any 1970 li fou atorgat el premi internacional Andersen de literatura. Entre les seves obres més populars es troben: Contes per telèfon, Contes per jugar, Contes escrits a màquina, Les aventures de Cebollino, Gelsomino al país dels mentiders, El llibre dels per què, Era dos cops el baró Lambert, Les aventures de Tonino l’invisible, Gip a la televisió, i El pastís volador. Els llibres de Gianni Rodari, plens de creativitat i humor trenquen els esquemes preestablerts, ajuden a pensar sense prejudicis i a formular-se sempre noves preguntes.


Reflexió.

Penso que el dia d'avui ha anat prou bé, després de passar-me tota la nit donant voltes al llit de lu nerviosa que estava, ja que em tocava recitar i el debat el dia ha anat bé, he pogut afrontar les meves pors explicant un conte davant de 70 persones i penso que m'he n'he ensortit prou bé, i després el debat penso que el nostre equip ( en contre de les TIC i els ordinadors portàtils a l'aula) estava molt ben preparat, i ens ha sortit prou bé, els arguments que em utilitzat penso que han estat prou solids i que hem obtingut un bon resultat.

Ara només em queda dir que no em costarà tan parlar davant del públic ja que aquesta activitat ha aconseguit que perdi una mica els nervis a parlar davant de gent.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada